Branża erotyczna nadal jest delikatnym tematem, o którym mówi się z dwuznacznym uśmiechem. Jednak dla producentów oraz przedsiębiorców jest to po prosty zwykły biznes. Jak w tej gałęzi wygląda sprzedaż B2B?
B2B oznacza business-to-business. Co za tym idzie, chodzi o zawarcie umowy między dwoma przedsiębiorstwami, a nie między firmą a zwykłym klientem, jak to jest w przypadku B2C. Mimo kilku podobieństw, między B2B a B2C istnieje też wiele różnić, które sprawiają, że sprzedaż na linii firma-firma jest nieco trudniejsza i wymaga nieco więcej wysiłku, aby osiągnąć w niej sukces.
Przede wszystkim, nie działają zwykłe techniki sprzedaży. Klient B2B jest profesjonalistą, który śledzi rynek, wie, czego szuka, a jego kroki są ostrożne w związku z odpowiedzialnością, jaką ponosi za dokonane zakupy. Taka osoba nie będzie przechadzać się po galerii handlowej i podejmować decyzji w zależności od tego, co jej się podoba. Jak więc dotrzeć do tego typu klienta, a w dodatku w branży erotycznej?
Jednym z kanałów komunikacyjnych w branży B2B oraz erotycznej jest portal Goldenline, oraz Linkedin. Właśnie dzięki nim klienci wyszukują firmy, które produkują bieliznę lub gadżety erotyczne, a z kolei te publikują ciekawe treści, z których pomocą budują markę oraz kreują swój PR. Zawsze dobrze też jest postawić na social media w postaci Facebooka i publikować na oficjalnej stronie firmy przydatne posty, które wpływają na to, jak przedsiębiorstwo jest postrzegane.
Ktoś mógłby powiedzieć, że publikowanie ciekawych treści związanych z branżą erotyczną jest nieco wstydliwie, jednak nie dla wszystkich. Z seksownej bielizny, przebrania bądź kajdanek korzysta więcej osób, niż może się wydawać. Jak to się mówi… kto ma szukać, ten znajdzie.
Co więcej, podobne gadżety najczęściej są dostępne w sieci i trudno znaleźć dobrze wyposażony sklep stacjonarny. Firmy potrzebują więc powierzchni magazynowych oraz kurierów więc sieć kontaktów robi się naprawdę rozbudowana, a żeby wszystko dobrze kontrolować, nieoceniony jest profesjonalny program do zarządzania sprzedaży w firmie np. platforma B2B.