Posiadanie pięknego i jędrnego ciała nie musi wiązać się z bieganiem do salonów piękności. Wiele przyjemności dla swojej skóry możemy wykonać w domowym zaciszu.

Z biegiem wieku

Wraz z przybywającymi nam latami nasze ciało traci elastyczność i jędrność. Ale nie tylko lata są przyczyną wiotczenia skóry. Głównymi powodami są między innymi: siedzący tryb życia, mała ilość spożywanej wody, zbyt tłuste odżywianie się, kąpiele w zbyt gorącej wodzie czy nieprawidłowe opalanie się. Jest wiele sposobów na to, aby poprawić wygląd naszej skóry, aby stała się znów jędrna i zdrowa. Począwszy od kosmetyków, aktywności fizycznej, aż po dietę, która ma kluczowe znaczenie dla wyglądu naszej skóry.

Niezawodne sposoby

Zacznijmy od zewnątrz, czyli od kosmetyków. Mamy do dyspozycji masła, balsamy, serum, żele do kąpieli i ampułki ujędrniające. Ważnym nawykiem jest smarowanie ciała rano i wieczorem, wówczas możemy zobaczyć z upływem krótkiego czasu pierwsze efekty. Elementem codziennej kąpieli powinien być masaż szorstką rękawicą, a raz w tygodniu ujędrniający peeling całego ciała. Najlepszym sposobem na domowy peeling jest peeling kawowy. Mieszamy kawę z cukrem, oliwką lub olejem kokosowym, cynamonem oraz odrobiną żelu pod prysznic. Całość dokładnie wcieramy w ciało i spłukujemy. Skóra po takim domowym zabiegu jest cudownie miękka w dotyku i ma równy kolor. Złuszczony w ten sposób naskórek jest gotowy do przyjęcia preparatu. Na wklepywanie balsamu czy innego specyfiku poświęćmy więcej czasu. Wykonujmy ruchy w kierunku serca, zaczynając od łydek. Jędrność pobudzi także lekkie szczypanie. Jeśli mamy ochotę na więcej zainwestujmy w akcesoria, takie jak masażer. Naprzemienny prysznic, raz zimny, raz ciepły ujędrnia i poprawia krążenie. Wiele kobiet jest zwolenniczkami alg morskich, a dokładniej okładów. Algi morskie w proszku można zakupić w sklepach zielarskich, które należy połączyć z przegotowaną wodą. Gęstą papkę nakładamy na wybrane partie ciała i owijamy folią spożywczą. Po około 30 minutach możemy zmyć okład. Nie można także zapominać o aktywności fizycznej. Aby uzyskać szybciej i na dłużej efekt jędrnego ciała musimy ćwiczyć. Pływanie, bieganie oraz ćwiczenia z obciążeniem doskonale wpływają na całe nasze ciało i poprawiają wygląd naszej skóry. Delikatny wzrost masy mięśniowej sprawia, że skóra staje się bardziej napięta i elastyczna, a co za tym idzie zmniejsza się cellulit. Pamiętajmy, aby pić dziennie około 2 litrów wody oraz spożywać dużej ilości surowych warzyw i owoców. Nie zapominajmy o zdrowych tłuszczach roślinnych, jak oliwa z oliwek, olej liany bądź olej kokosowy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here